Recept na palacinky – bez mlieka

7. februára 2021, alaika, Nezaradené

Chutia rovnako ako s mliekom.

zdroj: autor

Ingrediencie:

0,5 l sóda/sýtená minerálka (Budiš, Baldovská)
1 ks vajce
200 g hladkej múky
1 PL kryštálový cukor
1 ks vanilkový cukor
olej na vymastenie panvice

1️⃣ Najprv oddelíme žĺtko od bielka. Z bielka vyšľaháme sneh.

2️⃣ Žĺtko a cukor pridáme k sóde. Potom pridáme aj vyšľahaný sneh. Premiešame.

3️⃣Po malých dávkach začneme pridávať múku a dôkladne ju zapracujeme do zmesi, aby nám neostali hrudky.

4️⃣Takto pripravené cesto môžeme nechať pár minút odstáť.

5️⃣Rozohrejeme panvicu a pred každou palacinkou ju potrieme trochou oleja (ja som použila kokosový a na všetky palacinky som použila len jednu čajovú lyžičku, je dobré zvoliť si aj dobrú panvicu). Cesto je potrebné pred každou palacinkou premiešať – stači aj naberačkou.

Samozrejme, ak chce niekto robiť palacinky na slano je dobré vynechať cukor a pridať štipku soli.

Sledovať ma môžete na mojom novozaloženom instagramovom profile: https://www.instagram.com/recepty_ala_ika/

#pancakes #sladkepalacinky #slanepalacinky #palacinky #bananapancakes #chocolatepancakes#lovefood#lovesweets#lovebananas#nutellapancakes